Veteran UMNO: Pemimpin Umno SOKONG Jho Low merupakan PENGKHIANAT parti dan negara kabarmalay3.blogspot.com


SHAH ALAM - Veteran Umno menegaskan, perbuatan menyokong Jho Low oleh pemimpin parti Melayu itu adalah satu pengkhianatan kepada parti dan negara.

Setiausahanya, Datuk Mustapha Yaakub berkata, Jho Low atau nama sebenarnya Low Taek Jho, merupakan punca masalah 1Malaysia Development Berhad (1MDB), yang turut mengaitkan kerajaan dalam skandal tersebut.

“Pemimpin Umno yang waras tidak mungkin akan menyokong Jho Low, apa lagi menyayangi penyangak itu.

“Malah mereka mahu melihat Jho Low diambil tindakan sekiranya benar penglibatan beliau mencuri duit 1MDB mengikut undang-undang negara,” katanya kepada Sinar Harian, semalam.

Dalam pada itu, mengulas teguran Penasihat sosiobudaya Kerajaan, Tan Sri Dr Rais Yatim dalam isu Jho Low ini, Mustapha berkata Rais boleh terus memberitahu Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak sendiri, jika beliau mempunyai bukti.

Sementara itu, seorang lagi veteran Umno, Datuk Seri Abdul Rahman Bakar berkata, pemimpin Umno pada waktu ini tidak perlu membawa 'suara mirip pembangkang'.

“Sepatutnya kalau hendak bagi kenyataan biarlah senada dan seirama. Bukan bercanggah dan menentang arus sehingga pandangan tersebut menimbulkan syak wasangka rakyat kepada pimpinan,” katanya.

Abdul Rahman yang juga bekas Timbalan Menteri Sumber Manusia berkata, kenyataan dikeluarkan sesetengah pemimpin Umno seolah-olah tidak berpuas hati kepada pimpinan dan parti boleh diumpamakan sebagai musuh dalam selimut yang seharusnya tidak boleh dibiarkan. - SINAR HARIAN

Subscribe to receive free email updates: