MIC Atur Strategi Bagi Tawan DUN Sabai Dan 'Pertahankan' Cameron Highlands kabarmalay3.blogspot.com


KUANTAN: Kalah di kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Sabai dan kemenangan tipis di Parlimen Cameron Highlands pada pilihan raya umum ke-13 (PRU13), sudah cukup untuk mengejutkan MIC Pahang daripada terus berada dalam zon selesa.

Kehilangan kawasan DUN Sabai dengan hanya 117 undi dan 'angka 462' yang menyelamatkan Cameron Highlands daripada jatuh kepada pembangkang, disifatkan Pengerusi Badan Perhubungan MIC Pahang Datuk R Goonasekaran, satu pengajaran yang perit untuk parti itu.

Justeru, katanya, selepas PRU13 lalu, tiada lagi istilah 'bulan madu' untuk MIC sebaliknya parti itu mula mengatur gerak kerja termasuk bekerjasama dengan parti komponen lain untuk mendekati pengundi masyarakat India di negeri ini terutama yang berada di kawasan luar bandar.

"Kita kenal pasti kelemahan dalam jentera dan fahami apa isu-isu yang dihadapi oleh masyarakat India serta berusaha untuk atasinya.

"Hasil gerak kerja yang dilakukan tanpa henti sejak lima tahun lepas, kami yakin MIC dan BN akan mampu memenangi semula Sabai dan mempertahankan Cameron Highlands," katanya kepada Bernama baru-baru ini. #sumber

Subscribe to receive free email updates: