Tanpa berselindung, parti pemerintah Barisan Nasional (BN) dilihat sudah mula berkempen di tengah hiruk-pikuk ibu negara ketika tarikh Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU-14) masih teka-teki.
Pemerhatian Malaysia Dateline di Jalan Tuanku Abdul Rahman petang ini mendapati terdapat deretan papan iklan elektronik yang memaparkan logo BN dalam tiga versi.
Tertera ungkapan “Hidup Rakyat” dan “For A Better Nation”, paparan kemudiannya bersilih ganti dengan versi bahasa Mandarin dan bahasa Tamil.
Terdapat lebih 10 skrin iklan sama di sekitar Chow Kit dipasang pada tiang lampu di bawah landasan monorel termasuk di hadapan pasar raya Mydin yang didatangi ramai pengunjung.
Deretan papan iklan elektronik di kawasan Parlimen Titiwangsa itu hanya kira-kira dua kilometer dari ibu pejabat Umno di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC).
Difahamkan oleh syarikat Skyblue Media, skrin turut menayangkan iklan Rumah Mampu Milik Wilayah Persekutuan (Rumawip) untuk dijual selain iklan perkhidmatan dobi dan KFC.