Rakyat DITEKAN Kiri Kanan, CEO Reen Kongsi Bank TUTUP Akaun Peniaga Kecilan kabarmalay3.blogspot.com

POS INI PENTING UNTUK SESIAPA GUNA AKAUN BANK PERSONAL BUAT NIAGA KECIL KECILAN .
Pada 25.2.17 saya menerima satu surat dari CIMB BANK . Isi surat (rujuk gambar ) menyatakan bahawa akaun bank simpanan saya akan ditamatkan pada 1 mac 2018 .
Saya agak blur , saya terus call beratus kali pihak cimb bank dan tidak dapat .
Harini 26.2.18 , setelah beratus kali call akhirnya dapat . Alhamdulillah ! Saya bertanyakan status akaun saya kenapa ditutup .
Pihak bank mengatakan bahawa pihak mereka akan menutup akaun bank secara berperingkat . Dibawah saya senaraikan sebab sebab akaun bank yang mereka akan tutup
*bisness kecil kecilan seperti ds , agent dll .
*terlalu banyak transaksi duit keluar masuk sebab account saving ada had . Habis tu kau banyak duit simpanan takkan nak simpan bawah katil ??? .
Saya bertanyakan kenapa akaun saya ???
Saya guna untuk bisness ialah current account .
Mereka kata ,
"Pihak atasan detect akaun cik ada melakukan banyak transaksi keluar masuk duit dalam jumlah yang banyak dan ia merupakan bisness . "
Saya cakap "baiklah . Jadi macamana pihak bank detect ? "
Mereka jawab lagi
"Pihak kami akan tahu sebab dari akaun berlainan yang memasukkan duit ataupun bank in cash deposit . Pihak kami akan buat penutupan akaun secara berperingkat walau berniaga sebagai dropship kecil kecilan sebab untuk berniaga kena buka akaun semasa . "
Allahu ! Kesiannya para surirumah yg baru nak berniaga . Takkan nak buka akaun semasa , mesti kena ada ssm , modal pun 1k kena pula bawa introducer lagi . Kena declare cukai lagi . Hatta niaga untuk rm5 jee satu barang . 😢😢😢
Saya tanya lagi
"Dan bila saya boleh buka akaun baru ? "
Mereka jawab
"Tak boleh bukak dah dgn CIMB . Dan penutupan akaun ni bukan cimb sahaja tapi semua bank buat hal yang sama . "
Ps : so harap korang jangan guna akaun personal lagi . Saya guna akaun personal bukan untuk berniaga , saya ada current acc company . Tapi banyak transaksi keluar masuk sebab saya bukan satu bisness . Dan duit akan masuk ke account saya dahulu baru dimasukkan ke akaun company .
Share semoga ramai lagi tak jadi mangsa macam saya . Tiada budi bicara lagi . Mereka mendapay arahan dari pihak atasan .
Reen ,
CEO Reen Group Holdings .
#reenbeauty #reencosmetic

Subscribe to receive free email updates: