Young Syefura (Rara) Mahu Fokus Pembangunan Infrastruktur DUN Ketari kabarmalay3.blogspot.com


BENTONG:  Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Ketari, Young Syefura Othman mengakui kemenangannya di kerusi DUN Ketari merupakan tanggungjawab besar selepas memegang jawatan jawatan Ahli Majlis Perbandaran Kajang.

Katanya, sebelum ini, beliau hanya menjaga 30 kawasan penempatan tetapi kini membabitkan 23,000 penduduk di DUN  Ketari.

Menurutnya, pihaknya kini akan memfokuskan pembangunan infrastruktur dengan menaik taraf jalan serta mengkaji semula struktur jalan utama di daerah ini yang menjadi laluan penting pengguna di pantai timur.

“Kita juga akan melihat dan mengkaji semula masalah 'penyeludupan jalan' di Bentong kerana isu ini sangat besar buat penduduk di sini kerana setiap kali saya turun berjumpa masyarakat di DUN  Ketari, ramai antara mereka membangkitkan isu ini kepada saya.

“Ini satu cabaran baharu tapi saya tetap semangat dan kami akan meneliti janji Pakatan Harapan di Bentong seperti yang terkandung dalam manifesto,”katanya ketika ditemui di sini, semalam.

Young Syefura atau lebih dikenali sebagai Rara tidak menyangka bakal memenangi kerusi tersebut dengan majoriti besar iaitu 3,710.

"Pada hari ini (semalam) saya menjengok pasar dan Kampung Baru Perting bertemu pengundi yang banyak memberi sokongan PRU14.

“Terima kasih kepada DAP kerana memberi kepercayaan untuk saya buktikan bahawa golongan wanita muda tidak akan mensia-siakan peluang ini untuk saya membawa suara rakyat ke sidang DUN,”katanya.

Dalam pada itu, Rara terharu kerana akhirnya doa rakyat untuk menukar kerajaan dimakbulkan dan dikatakan tsunami dan kuasa rakyat.

“Saya sangat teruja sebab di usia 28 tahun ini dapat lihat rakyat Malaysia akan mendapat satu kerajaan baharu baharu.

"Inilah peluang untuk rakyat dan bukti bahawa Harapan mampu mentadbir Malaysia,”katanya. #sumber

Subscribe to receive free email updates: