Skandal 1MDB: Azmin, Kenapakah Zahid Gagal Jawab Soalan Mudah? kabarmalay3.blogspot.com


KUALA LUMPUR: Dato’ Seri Mohamed Azmin Ali mempersoal tindakan Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi yang gagal menjawab persoalan mudah berkait isu skandal 1Malaysian Development Berhad (1MDB) mengaitkan, ahli perniagaan muda, Jho Low.
Ahli Parlimen Gombak itu berkata, Zahid Hamidi cuba memanipulasi kenyataan asal yang dikeluarkan Timbalan Perdana Menteri itu di Parlimen, semalam.
“Beliau secara jelas menjawab pertanyaan saya di Parlimen dan memaklumkan bahawa polis telah menghubungi Interpol untuk mengesan Jho Low.
“Beliau juga memaklumkan Kerajaan Persekutuan masih belum menerima sebarang laporan akhir berhubung kes itu.
“Persoalannya, bagaimana Zahid Hamidi boleh nyatakan dalam kenyataan terkini bahawa kes itu sudah ditutup sedangkan laporan akhir masih belum diterima?
“Dalam tempoh kurang 24 jam, Zahid Hamidi membuat kenyataan u-turn. Ia sepatutnya satu soalan mudah kepada TPM untuk menjawab pertanyaan saya secara tepat di Parlimen,” katanya kepada pemberita di perkarangan Mahkamah Tinggi, Kuala Lumpur, pagi ini.
Mohamed Azmin diminta mengulas penafian Zahid Hamidi dalam kenyataannya mengenai bantuan Interpol bagi Interpol mengesan kedudukan ahli perniagaan Low Taek Jho atau Jho Low di Dewan Rakyat.
Terdahulu, Mohamed Azmin mengemukakan surat tuntutan kepada ketua polis negara ketika itu, Tan Sri Khalid Abu Bakar supaya PDRM menahan dan membawa pulang Jho Low ke negara ini.
Bagaimanapun, permohonan berkenaan ditolak mahkamah tinggi bulan ini selepas hakim membenarkan bantahan awal dikemukakan Pejabat Peguam Negara yang mewakili polis. #sumber

Subscribe to receive free email updates: