Najib: BN Perlulah Dipertahankan, Tiada Sebab Untuk Tukar Kerajaan kabarmalay3.blogspot.com

SIK: Pengiktirafan yang diberi terhadap Malaysia oleh pelbagai pihak, termasuk dari negara lain, membuktikan pembangunan negara berada di landasan yang tepat dan oleh sebab itu, kerajaan yang ada perlu dipertahankan.
Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak berkata cubaan pembangkang untuk menghasut rakyat kononnya kerajaan yang ada kini perlu ditukar, adalah gambaran tidak tepat dan rakyat perlu menolak cita-cita besar pembangkang itu.
Beliau berkata Malaysia kini mendapat pengiktirafan pelbagai pihak seperti Bank Dunia, Tabung Kewangan Antarabangsa dan agensi penarafan kredit iaitu Fitch serta Standard and Poor, adalah atas kekukuhan ekonomi negara yang kini di kedudukan 5.8% pada suku ke-2 tahun ini iaitu antara yang tertinggi di peringkat global.
“Selain itu negara juga mendapat pengiktrafan daripada ulama tersohor Tunisia, Sheikh Rashid Al Ghannushi yang menyatakan Malaysia adalah gambaran dan imej Islam sebenar di dunia,” katanya ketika berucap merasmikan Persidangan Perwakilan Umno Bahagian Sik di sini, hari ini.
Presiden Umno berkata Sheikh Rashid yang mengetuai parti terbesar di Tunisia itu dalam temuramah sebuah stesen televisyen Arab Saudi telah menyebut mengenai imej dan gambaran Islam di Malaysia adalah antara yang terbaik dunia.
“Selain itu, hubungan baik dengan kerajaan Arab Saudi melalui Raja Salman (Abdulaziz al-Saud) sehingga negara mendapat tambahan kuota teristimewa jemaah haji negara dan kelebihan cop pasport di Malaysia dan tidak perlu berbuat demikian lagi di Jeddah ketika musim haji,” katanya.
Najib berkata tidak ada negara lain yang mendapat keistimewaan tersebut dan beliau berharap keistimewaan berkenaan juga dapat dibenarkan ketika melakukan umrah di Tanah Suci.
Sehubungan itu, beliau berkata tiada sebab pembangkang cuba menghasut rakyat untuk menukar kerajaan sedangkan mereka juga bermasalah dan tidak mungkin mampu melakukan seperti apa yang dilakukan kerajaan sekarang.
Beliau juga menyelar pemimpin pembangkang kerana bersungguh-sungguh kononnya untuk membuat pembaharuan sedangkan ada kalangan mereka yang pernah menjadi menteri besar gagal berbuat demikian ketika diberi kuasa. #sumber

Subscribe to receive free email updates: