Surat Terbuka kepada PM Ke-8, Dato' Seri Anwar Ibrahim kabarmalay3.blogspot.com


Surat Terbuka kepada Perdana Menteri Ke-8, Dato' Seri Anwar Ibrahim
YAB Dato' Seri,
MOHON BENTUK BARISAN KABINET DENGAN MEMILIH MENTERI YANG TIDAK RASIS, TIDAK BODOH DAN TIADA PENGALAMAN
Assalamualaikum wbt
2. Terlebih dahulu kami Rakyat Malaysia mengucapkan syabas di atas kejayaan parti Pakatan Harapan (PH) berjaya menumbangkan kerajaan Barisan Nasional pada pilihan raya ke 14 lalu sehingga telah memberi keinsafan dan kesedaran kepada saudara sesama Islam dalam UMNO kembali ke pangkal jalan untuk meletakkan Islam, Melayu dan Negara sebagai asas perjuangan dan bukan lagi material dan wang ringgit yang telah menyesatkan mereka.
3. Seperti mana yang telah dalam pengetahuan YAB Dato' Seri, Kerajaan PH pimpinan Tun Mahathir, Perdana Menteri ke-7 telah memegang kuasa baru sahaja 84 hari semenjak memenangani PRU-14.

4. Kami (20+%) orang Melayu mengundi PH pada PRU-14 hanyalah semata-mata mengharapkan dan percaya pemimpin Melayu Islam di dalam PH akan berjuang mempertahankan Islam dan Melayu daripada dihancurkan oleh orang-orang kafir yang sentiasa mahu melakukannya semasa menjadi pembangkang. Kami percaya pemimpin Melayu Islam dapat mengekang mereka di dalam Kerajaan PH sekarang.
4. Namun, semua harapan tinggal harapan, nasi sudah menjadi bubur, sepanjang 84 hari sahaja memerintah, Menteri-Menteri PH telah mula melakukan kemungkaran dan menekan Islam Melayu serta mengiktiraf golongan kiri dan songsang.

5. Semenjak 84 hari memerintah, Tun Mahathir dilihat seakan-akan TIDAK mampu mengawal Menteri-Menteri di bawah seliaan beliau. Menteri berbuat sesuka hati melakukan "kejahatan" seolah-olah menjadi seorang yang gelap mata, mabuk kuasa, hilang pertimbangan waras. 

6. Mereka melakukan politik balas dendam dan gila kuasa seperti mana di bawah:

i. Cuba mengiktiraf UEC yang jelas bertentangan dengan Dasar Pendidikan Negara. UEC bukan berkaitan isu bahasa Kebangsaan sahaja tetapi kita perlu sedar bahawa Sekolah Persedirian (SWASTA) Cina ini degil dan melampau kerana membelakangkan Dasar Pendidikan Negara semenjak merdeka lagi. Kita sepatutnya mendesak agar sekolah ini dibubarkan atau kembali patuh kepada Dasar Pendidkan Negara.

ii. Menteri Agama tidak mahir ilmu Islam malah mahu menjaga semua agama. Ini penyelewengan yang nyata bertentangan dengan tafsiran Hiz Ad Din yang sebenar. Kegagalan beliau memahami Islam sebenar boleh menyebabkan negara menjadi kacau bilau dan mengelirukan Ummah.

iii. Menteri juga bersama-sama mengiktiraf, mempertahankan dan menyokong amalan songsang yang bertentangan Islam dan budaya masyarakat kita seperti LGBT, Ajaran Syiah, Ajaran Sesat, Liberalisme, Pluralisme (agama semua sama) dan lain-lain.

iv. Menteri sepatutnya cerdik dan celik sejarah, namun Menteri kini bukan sahaja jahil dan "bodoh' sejarah tetapi mengapi-apikan isu perkauman (Rasis) dengan menyatakan Melayu itu PENDATANG dan kaum India bukan pendatang. Mereka menidakkan kedatangan India dan Cina ke TANAH MELAYU adalah disebabkan dibawa masuk oleh British untuk berkerja di ladang-ladang Getah dan di lomgong-lombong Bijih Timah suatu ketika dahulu. Situasi ini sama sahaja dengan kerajaan membawa masuk Bangla dan Nepal kini. Cuma India dan Cina pada masa itu bernasib baik kerana British mensyaratkan (MEMAKSA) kepada Tuanku Abdul Rahman agar memberi kerakyatan kepada India dan Cina untuk merdeka kerana mereka tidak lagi diterima oleh negara asal mereka.

7. Sehubungan itu, kami Rakyat Malaysia menuntut agar YAB Dato' Seri mengambil perhatian perkara-perkara berikut apabila mengambil alih jawatan Perdana Menteri Ke-8 nanti:

i. Bahawa Kerajaan Persekutuan dan Kerajaan Kerajaan Negeri yang dibentuk selepas PRU14 hendaklah segera bertindak memperkukuhkan kedudukan Islam sebagai Agama Persekutuan dengan menyatakan dengan jelas Agenda, Dasar dan pelan tindakan kepada masyarakat umum.

ii. Bahawa Kerajaan Persekutuan dan Kerajaan Kerajaan Negeri tidak tunduk dengan tuntutan golongan anti Islam, sekular, liberal dan kuffar yang cuba mengambil kesempatan selepas PRU14 untuk mencorakkan negara mengikut kehendak ideologi dan hawa nafsu mereka yang jelas menyalahi pegangan aqidah majoriti rakyat Malaysia khususnya orang Melayu.


iii. Bahawa semua peruntukan undang undang dan perlembagaan yang menyentuh kedudukan Islam dan Umat Islam yang sedia ada hendaklah dikuatkuasakan dan ditambah baik, ini termasuklah memastikan Rang Undang Undang 355 (RUU355) yang tertangguh dibawa dan diluluskan dalam sidang Parlimen akan datang.

iv. Bahawa kedudukan Maqasid Syariah terus diperjuangkan oleh Kerajaan Persekutuan dan Kerajaan Kerajaan Negeri sebagai satu tanggungjawab kenegaraan dan asas pertahanan Islam.


v. Bahawa kedudukan ekonomi umat Islam mesti terus dilestarikan melalui pembentukan agenda dan dasar ekonomi umat yang lebih mantap dan menyeluruh seumpama Dasar Ekonomi Baru (DEB) dengan menjadikan Perkara 153, Perlembagaan sebagai paksinya dan mewajibkan semua kementerian dan agensinya menyerahkan KPI atau report card pencapaiannya yang dilapor terus kepada Perdana Menteri.


vi. Bahawa Malaysia terus dijadikan pusat Hub Halal dunia yang berprestasi tinggi dan menjadi rujukan Antarabangsa. Bagi maksud tersebut, sebuah suruhanjaya Halal Negara hendaklah dibentuk dengan diberikan empowerment dan keupayaan teknologi halal bertaraf dunia.


vii. Bahawa kualiti sistem pendidikan negara diangkat menjadi sistem yang berupaya melahirkan insan yang sempurna (al-insanul kamil) berpaksikan tauhid bagi melahirkan masyarakat Malaysia baru yang jauh dari kebejatan moral dan akhlak sehingga dapat membendung gejala rasuah, kemaksiatan dan jenayah.


viii. Bahawa sistem pendidikan Tahfiz yang menjadi pilihan dan tarikan ramai Ibu Bapa Muslim di Malaysia masa kini diangkat menjadi sistem arus perdana (mainstream system) dan disepadukan dengan pengajaran sains dan teknologi. Sekolah sekolah tahfiz swasta, pondok pengajian tradisional dan sekolah agama rakyat yang banyak berjasa dalam melahirkan modal insan beriman dan bertaqwa terus disokong kewujudannya dengan menyalurkan bantuan perkapita atau bantuan bantuan lain.


ix. Bahawa kerajaan perlu menggubal undang undang di bawah Perkara 10(4) Perlembagaan bagi mendakwa dan menghukum mana mana orang yang mempersoalkan kandungan Perkara 153, Perlembagaan Persekutuan tentang hak istimewa Melayu dan Bumiputera bagi mengelakkan isu hak istimewa Melayu dan Bumiputera ini terus dipermainkan sebagai isu perkauman dan bahan hasutan.

x. Bahawa amalan dan perbuatan menghina ajaran dan hukun Islam, kitab suci Al Quran, Hadith dan keperibadian Rasulullah saw yang merupakan pegangan majoriti rakyat Malaysia hendaklah dikanunkan sebagai amalan dan perbuatan yang boleh dihukum dengan hukuman berat dalam undang undang sivil dan syariah dengan penguatkuasaan yang tegas. Ini mengelakkan keadaan menjadi tidak terkawal sehingga menjadi punca kepada perpecahan dan rusuhan kaum dan agama.


8. Semoga YAB Dato' Seri berani menyatakan kebenaran dan mampu mengawal menteri-menteri yang bakal dilantik di dalam Kabinet YAB DAto' Seri serta mengambil tindakan dengan gagah dan berani mempertahankan Islam, Melayu dan Negara tidak seperti apa yang berlaku pada masa ini.
SELAMATKAN ISLAM, MELAYU, NEGARA DAN RAKYAT
Wakil Rakyat Malaysia
2 Ogos 2018
Padang Kelab Sultan Sulaiman
Kampung Baru

Subscribe to receive free email updates: